۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۵۷۰۱۴۰
آیت الله مکارم شیرازی:

دنیای غرب تشنه معنویت است| مسلمین با عمل و اخلاق نیک مبلغ اسلام باشند

حضرت آیت الله مکارم به معنوی گرایی در مردم غرب اشاره کرد و گفت: امروز دنیای اروپا و آمریکا از مادی گری خسته شده اند و دنبال یک مرکز معنوی هستند و این مرکز نمی تواند غیر از اسلام باشد.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید صبح امروز در دیدار با جمعی از مسؤولان و نخبگان مرکز شیعه شناسی در اروپا گفت: عمل خوب مسلمانان اساس تبلیغ اسلام در اروپا و دیگر کشورها است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت حفظ ارزش های دینی در دیگر کشورها، اظهار داشت: حفظ دین و ایمان در کشورهایی که زمینه فساد و فحشا مهیا است بسیار ارزشمند و لذت بخش است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم به معنوی گرایی در بین مردم غرب اشاره کرد و گفت: امروز دنیای اروپا و آمریکا از مادی گری خسته شده اند و دنبال یک مرکز معنوی هستند و این مرکز نمی تواند غیر از اسلام  باشد بنابراین فعالان دینی در اروپا و دیگر کشورها در این شرایط حساس که دنیا تشنه معنویت است می توانند پیام آور اسلام در اروپا باشند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، گفت: قبل از اینکه با زبان خود مبلغ دین باشید باید با عمل خویش مبلغ باشید چراکه اخلاق و عمل خوب مسلمانان می تواند مبلغ بزرگی باشد.

وی ادامه داد: در طول تاریخ اسلام، شاهد گسترش اسلام در دیگر کشورها هستیم که علت اصلی این گسترش اسلام را می توان اخلاق و عمل خوب مسلمانانی دانست که در آن کشورها رفت و آمد داشتند که برای نمونه می توان به کشور اندونزی که یکی از بزرگترین کشورهای مسلمان است اشاره کرد.  

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: یکی از معجزات پیامبر اکرم(ص) که می توان به آن اشاره کرد معجزه اخلاقی پیامبر(ص) بود که بسیاری از مردم را با اخلاق نیکو خود به اسلام دعوت کرد؛ امروز هم اگر این اخلاق در بین پیروان پیامبر(ص) باشد همان تأثیر و جذب را خواهد داشت./1325/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات